Ga naar de inhoud

Als huurder mag je van ons goede dienstverlening verwachten. Doen we het goed, dan horen we dat graag van je. Doen we het niet goed? Laat het dan ook weten. Daar kunnen we alleen maar van leren.

» Geef een compliment

» Verstuur een klacht


Samen gaan we voor de oplossing
Hoe goed we ook ons best voor je doen, er gaat wel eens wat mis. Ben je niet tevreden? Laat het ons dan weten. Samen zoeken we naar een oplossing. Bel ons via (055) 526 25 00 en laat je doorverbinden met de juiste persoon of maak een afspraak. In de meeste gevallen lossen we het probleem direct voor je op.


Klacht online melden of via de post
Kun je de klacht niet met de medewerker bespreken? Of komen jullie er samen niet uit? Meld je klacht dan online via Mijn Huis. Liever per post? Stuur het dan naar: Ons Huis, postbus 24, 7311 JG Apeldoorn. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.


Niet tevreden over de oplossing?

1. Meld het bij de onafhankelijke klachtencommissie 
Ben je niet tevreden met de manier waarop de klacht door ons is afgehandeld? Of met onze oplossing? Dan kun je met je klacht naar de KLAC. Dit is een onafhankelijke klachtencommissie. De KLAC neemt je klacht alleen in behandeling als je deze eerst hebt ingediend bij Ons Huis.

2. Gemeente
Vanaf 1 januari 2024 heeft elke gemeente een meldpunt voor klachten over verhuurders of verhuurbemiddelaars. Iedere huurder kan daar terecht. Voor meer informatie kun je contact opnemen met jouw gemeente.


Gemeente Apeldoorn: klik hier
Gemeente Zutphen: klik hier


3. Kantonrechter/huurcommissie
In een aantal gevallen kun je ook naar de huurcommissie of de kantonrechter. Via deze link vind je meer informatie: klik hier


We blijven verbeteren
We onderzoeken regelmatig hoe tevreden huurders zijn over onze dienstverlening. De resultaten gebruiken we om nog beter te worden. Lees meer over onze klanttevredenheidsonderzoeken.


Veelgestelde vragen over klachten:

Niet tevreden over de oplossing?

1. Meld het bij de onafhankelijke klachtencommissie 
Ben je niet tevreden met de manier waarop de klacht door ons is afgehandeld? Of met onze oplossing? Dan kun je met je klacht naar de KLAC. Dit is een onafhankelijke klachtencommissie. De KLAC neemt je klacht alleen in behandeling als je deze eerst hebt ingediend bij Ons Huis.

2. Gemeente
Vanaf 1 januari 2024 heeft elke gemeente een meldpunt voor klachten over verhuurders of verhuurbemiddelaars. Iedere huurder kan daar terecht. Voor meer informatie kun je contact opnemen met jouw gemeente.


Gemeente Apeldoorn: klik hier
Gemeente Zutphen: klik hier


3. Kantonrechter/huurcommissie
In een aantal gevallen kun je ook naar de huurcommissie of de kantonrechter. Via deze link vind je meer informatie: klik hier


We blijven verbeteren
We onderzoeken regelmatig hoe tevreden huurders zijn over onze dienstverlening. De resultaten gebruiken we om nog beter te worden. Lees meer over onze klanttevredenheidsonderzoeken.

De KLAC neemt een klacht alleen in behandeling als je deze eerst hebt ingediend bij Ons Huis en als jij vindt dat wij de klacht niet goed hebben afgehandeld.

Regels van de Klachtencommissie Woningcorporaties Stedendriehoek.

je vindt het document van het KLAC hier